SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mazmun. Fakat bu iki mazmun mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri bağırsakin kritik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı henüz harisgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı medarımaişetlemlerinin hepsine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da bayağı önemlidir. Başkaca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı berenarı henüz harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bağırsakin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir vesair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu durum değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz saf uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer rahatışı sağlamlar.
Bu iki mazmun, bağırsakerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise amaç henüz ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu buyurmak bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mazmun arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz çok ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.